torsdag den 11. oktober 2012

cutting

der er mange der skær i sig selv når de har det dårligt. hvis du ikke selv har været der vil du aldrig helt kunne forstå hvorfor man gør det. desværre har jeg selv gjort det og jeg har venner der gør det og har gjort det. her forleden havde jeg en veninde der ikke havde skåret i sig selv i et stykke tid har været mega stolt af hende fordi hun er stoppet og ved selv hvor hårdt det er. ved ik hvor lang tid hun har holdt det men i mange måneder. men hun ringede og sagde at hun havde gjort det igen og hvordan skulle jeg reagere? jeg vidste godt hvilke spørgsmål jeg skulle stille men vidste ikke hvad jeg skulle gøre ved at hun gjorder det? så så dum som jeg var skiftede jeg emne og fik hende gjort glad igen. da jeg havde tænkt lidt over det så kunne jeg godt se at det var nok ikke det rigtige jeg havde gjort jeg burde have kommet ud til hende og snakket med hende men alligevel tænker jeg ogs jeg gjorder hende glad igen fik hende til at grine :D

nå men jeg skulle jo ikke skrive om det men om cutting. og ja det er sq dumt at skære i sig selv og farligt! men alligevel gør man det. man gør det fordi man vil have smerten ud et andet sted man gør det fordi man ikke har det godt med sig selv!? det kan ende galt hvis man blir afhængig af det. hvis i vil læse noget mere om det har jeg fumdet en hjemmeside der er mega go! http://www.dr.dk/tvaers/problemer/cutting-selvskade

fakta: Cirka 10-15 procent af unge har skadet sig selv mindst én gang.

Forekomsten af selvskade er højere blandt mennesker med psykisk sygdom end blandt mennesker uden.

Langt de fleste, der skader sig selv, gør det for at ‘overdøve’ en indre smerte og få ro på tanker og følelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar