fredag den 25. januar 2013

selvmord

jeg kender mange med selvmords tanker eller os har de haft det jeg er det desværre os selv en af dem der har haft og nogle dage har det nej jeg vil ikke have opmærksomhed på det eller noget.. men mange teenager harden følelse af at de ikke burde være her mere. hvem elsker mig? hvad er grunden til jeg levet? det var sådan nogle tanker jeg havde jeg prøvede os nogle gange men nåde at tage mig sammen eller os nåede min mor at opdage mig og stoppe mig eller ligende. men jeg er self ikke den eneste i verden der har det sådan der er mange tusinde mennesker hvis ikke millioner der har selvmords tanker og bare vil dø der er dsv os nogle der faktisk tager deres eget liv. der er faktisk mange der ikke helt ved om de vil leve eller dø for på nogle måder vil de dø og andre leve men jeg læste om det her på nettet og vil lige dele noget af det med jer for kunne ikke forklare det bedre selv :)


I mange tilfælde er du stærkt i tvivl om det rigtige i din handling. På den ene side ønsker du at dø, men på den anden side også at leve videre.Hvis du forsøger at tage livet af dig selv, er du i selve handlingsøjeblikket ikke altid klar over, hvilken af de to situationer, du ønsker mest inderligt, at dø eller at leve, så afgørelsen er ofte overladt til tilfældigheder, som at blive fundet i tide. 


Antallet af selvmord har i Danmark været faldende gennem mange år. Vi ligger dog stadig rimelig højt i statistikken sammenlignet med flere andre europæiske land.e


Siden 1980 er antallet langt mere end halveret - fra 1652 selvmord for 30 år siden til de senest registrerede 626 selvmord i 2008. Det er dog stadig næsten 2 selvmord om dagen og langt flere, end der dør for eksempel i trafikken. 

I Danmark er der i de seneste år registreret et stigende antal unge mennesker, der vælger selvmord som løsning på deres problemer. Måske er årsagen at finde i samfundets stadig stigende krav til de unge, manglende tryghed i opvæksten, udsigt til varig arbejdsløshed blandet med et vekslende stofmisbrug eller alkoholmisbrug.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar