onsdag den 2. januar 2013

selvtillid

de fleste piger har ikke ret meget selvtillid nogle har self mere end andre. jeg har selv spise forstyrrelse det har jeg aldrig sagt fordi det er ikke derfor jeg har bloggen. men vedselv hvordan det er at have små bryster en lille røv og føle at alle andre piger ser så meget mere pænere ud end mig. har altid gået med nogle piger hvor drengene vendte sig om efter dem og ikke mig. så tro mig kender alt til det! men hvordan får man selvtillid hvis du ikke har noget ? det spørgsmål stiller jegtit mig selv og nej jeg kan ikke komme med 10 gode råd og så får i selvtillid forså nemt er det ikke. jeg ville så gerne have at allehavde lige meget selvtillid og var lige store alle sammen alle piger havde lige store patter og alt det der så du ikke kunne gå helt ned over at hende den anden pige i din klasse får alt opmærksomheden og at du blir bagtalt for groft i at du ikke har det mest moderne tøj på eller sådan et eller andet.


jeg bruger min veninde til at snakke med om tingene nej hun kan ikke sidde og give mig selvtillid men så kan hun give mig eksempler så jeg kan se at jeg er ikke den eneste der har det sådan. hvis du sidder med en veninde som har så lav selvtillid og du ikke ved hvad du skal gøre så snak med hende om det spørg hende hvad det er der får hende til at føle sig så forkert og om hun så knækker og sidder og skriger overfor dig så bliv ved ligemeget hvor ondt det så end gør på dig for i sidste ende skal det nok hjælpe hende og hvis hun/han har en ''fejl'' som fx ikke at kunne se konsekvenserne i det han/hun laver eller ikke vil lytte til nogen eller sådan et eller andet så når de er længest nede så lær dem det for det er sådan man lære bedst det er der de lytter mest for det er der de har mest brug for hjælp og at folk gør noget for dem!

men vær ærlig overfor dig selv hvis du ikke har selvtillid kig dig selv i spejlet og sig er det den her person jeg vil være eller er jeg en anden ? det gjorder jeg selv en dag jeg var træt af altid at skulle være den folk syntes jeg skulle være jeg var træt af at leve på en løgn. så jeg begyndte lige så stille at blive mig selv og ikke gøre det alle de andre gør. det er så svært at ændre sig selv om til dig selv og folk kommer og går i øjeblikket men så ser du hvem der er dine rigtige venner jeg var uheldig at leve på så stor en løgn at jeg stod med 2 personer tilbage der ville acceptere mig men jeg mødte nogle nye mennesker og nu er jeg ligepludselig mig og de vil stadigvæk snakke med mig! i starten tænkte jeg os at der var sku ikke nogen mennesker i verden der ville kendes ved mig eller snakke med mig så min selvtillid røg på nogle punkter  meget længere ned. men jeg fandt det miljø jeg passede ind i og fandt de mennesker der ville acceptere mig som jeg var de var ligeglade med om jeg var høj eller lille og hvad jeg sagde de her mennesker kunne faktisk li mig!? jeg endte så med at min familie er så forvirret at de tror jeg er under gruppepres istedet for at være mig selv så en vigtig ting er at hvis i vælger at gøre som mig så husk lige at hvis i ændre jer meget så tag lige jeres familie med ind i forvandlingen så de ikke tager fejl af jeres venner og så går det bare helt galt !!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar